`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Wesoło i kolorowo, czyli Noworoczna Choinka Przedszkola...

(2018-01-14 18:01:56)

 

 

Choinka Przedszkola to wydarzenie, które budzi zawsze wiele pozytywnych emocji, nie tylko wśród dzieci, ale także wśród ich rodziców i Pań wychowawczyń, które wiele pracy i serca wkładają w przygotowania. W tym roku tych pozytywnych emocji również nie brakowało...

 

 

 

 


Termin tegorocznej choinki naszego Przedszkola rodzice ustalili na dzień 12 stycznia. Sala została pięknie udekorowana przy wielkim zaangażowaniu naszego szkolnego Samorządu. Już od godziny 12.30 w szkole zaczęli pojawiać się pierwsi, pięknie poubierani, najmłodsi artyści w towarzystwie rodziców, rodzeństwa, a czasem i dziadków!

 

Zebranych powitał wicedyr. Janusz Eleryk, który w imieniu wszystkich pracowników i uczniów naszej szkoły złożył rodzicom, dziadkom i przede wszystkim dzieciom noworoczne życzenia.

Jako pierwsi na scenie zaprezentowali się najmłodsi, czyli grupa pod kierunkiem pp. Klaudii Nakoniecznej i Małgorzaty Osińskiej. W pięknych, kolorowych strojach zaprezentowali widowisko "Cztery pory roku".

 

 

 

 

 

 

 

 

"Dom mody na różne pogody" to inscenizacja przygotowana przez grupę p. Joanny Świder. Tutaj również mieliśmy okazję podziwiać piękne stroje, a ręce widzów same składały się do oklasków.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na koniec części artystycznej pojawili się mali kolędnicy, czyli grupa p. Anny Włodarczyk, która zaprezentowała "Jasełka". Widzowie mogli jeszcze raz poczuć klimat tych pięknych, świątecznych dni, które są już niestety za nami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po części artystycznej rozpoczęło się taneczne szaleństwo! Zabawę poprowadził nasz absolwent ukrywający się pod scenicznym pseudonimem DJ Marcin. Przybył również bardzo wwyczekiwany gość, czyli Święty Mikołaj. Przybył...i wszystkim grzecznym wręczył podarki! Skoro każdy otrzymał prezent, to wniosek może być tylko jeden: wszyscy byli grzeczni :) Rodzice z kolei zadbali o przygotowanie poczęstunku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wszyscy chyba zgodnie stwierdzą, że była to super impreza! Wszystko przebiegło sprawnie i bez większych problemów. A kto nie był i nie widział może "posmakować" tego klimatu oglądając reportaż i fotorelację przygotowane przez Anię Eleryk. Zapraszamy!

Wszystkim, którzy uczynili ten dzień wyjątkowym baaardzo dziękujemy! Uśmiech na twarzy dzieciaczków jest zawsze najlepszą nagrodą :)

 

 

 

 

 

 

 

 


Z przyrodą za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasłem uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miał zwrócić uwagę odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony środowiska najbliższej okolicy. Program był sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zł i Gminę Wodynie w kwocie 2000 zł. Większość działań była prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

Według założeń Programu zostały zrealizowane różnorodne przedsięwzięcia promujące ekologię i pogłębiające wiedzę ekologiczną. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opieką nauczycieli wykonali działania, których efektem są foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „Dzień Ziemi”. Odbyły się akcje: „Sprzątanie Świata” i „Dzień bez zakupów”, w których udział wzięli wszyscy uczniowie. Pozostałe działania realizowały już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowała biologiczny stan jakości wody rzeki Świder. Uczniowie otrzymali informacje dotyczące fauny i flory rzeki a na podstawie występujących organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystości wody. Dokonując ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze środowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne działanie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniło się do uzyskania świadomości nt. szkodliwości spalania odpadów w kotłowniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiły do środowiska lokalnego przyczyniły się do podniesienia świadomości ekologicznej a tym samym poprawy stanu środowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opieką p. Marzeny Szymańskiej analizowała budowę doliny rzecznej, formy działalności i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do Tatrzańskiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikę środowiska prawnie chronionego. Gazetka ścienna przybliżyła wszystkim postać św. Franciszka jako patrona ekologów zaś plakaty promujące Dzień bez Zakupów były formą protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyślne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiększenie ich produkcji, które wiąże się z negatywnymi zmianami w środowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła się z kolei tematem odnawialnych źródeł energii. Uczniowie poznali alternatywne źródła energii z uwzględnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjścia edukacyjnego uczniowie poznali zasadę działania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania ścieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyły wiedzę na temat różnorodności świata roślin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opieką p. Moniki Świętochowskiej dokonała analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeł i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posłużą do dalszej pracy z młodzieżą i współpracy ze środowiskiem lokalnym; będą też  wykorzystywane jako materiał edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  środowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()