`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Wiosenne sukcesy, czyli dobry poczÄ…tek maja.

 

 

Maj nie rozpieszcza nas specjalnie wiosennÄ… pogodÄ…, ale przyniósÅ‚ nam za to sporo sukcesów w rozmaitych dziedzinach. Minęło zaledwie póÅ‚ tego piÄ™knego miesiÄ…ca, a my mamy wiele powodów do zadowolenia...

 


 Pierwsze radosne wieÅ›ci pojawiÅ‚y siÄ™ podczas naszego Festynu 3 Maja. PisaliÅ›my już o tym w dosyć szczegóÅ‚owej relacji z tej imprezy, ale warto o tym wspomnieć jeszcze raz. Nasi uczniowie pojawiali siÄ™ na podium w każdej wÅ‚aÅ›ciwie konkurencji. W swoich biegach zwyciężali: Bartosz Bieniek (kl. II SP), PaweÅ‚ Eleryk (kl. IV) i PaweÅ‚ Rogala (kl. III gim.). Drugie miejsca zajmowali: Bartosz Wysocki (kl. II SP), Emilia Kania (kl. II SP), Damian Kluska (kl. II SP), Damian Stosio (kl. VI SP), Bartosz Wysocki (kl. II gim.) i Magdalena Wysocka (kl. III gim.), a na trzecim stopniu podium stanÄ™li Anna Åšwider (kl. II SP), Patrycja Skóra (kl. III SP), Weronika Reda (kl. V SP), Robert Wysocki (kl. III gim.) i Weronika Gajowniczek (kl. II gim.). Dobre wyniki indywidualne naszych dzielnych biegaczy przyniosÅ‚y efekt w postaci zwyciÄ™stwa w kategoriach drużynowych: szkoÅ‚y podstawowej i gimnazjum.

 

 

 

 

 

 

Kolejne radosne wieÅ›ci nadeszÅ‚y wraz z ogÅ‚oszeniem wyników tegorocznej edycji MiÄ™dzynarodowego Konkursu "Kangur Matematyczny". W marcu przystÄ…piÅ‚o do niego w naszej szkole 38 uczniów, w różnych kategoriach wiekowych. Liczyli wszyscy zawziÄ™cie, ale najlepsze wyniki, pozwalajÄ…ce na uzyskanie wyróżnienia w konkursie, "wyliczyli" Krystian Kania (kl. IV) i Julia Kania (kl. VI). Zbieżność nazwisk nie jest w tym wypadku przypadkowa, bo Julia i Krystian sÄ… rodzeÅ„stwem :) Serdecznie gratulujemy!

 

 

 

 

 

 

 

 

W tym samym tygodniu, 12 maja, troje naszych uczniów - Maria Åšwierczewska (kl.V), Kinga OÅ›ko (kl.V) i PaweÅ‚ Eleryk (kl. IV) - wzięło udziaÅ‚ w powiatowych eliminacjach XXXIV Konkursu Recytatorskiego im. Kornela MakuszyÅ„skiego, które odbyÅ‚y siÄ™ w Domu Pracy Twórczej "Reymontówka" w Chlewiskach. Wszyscy nasi recytatorzy zaprezentowali siÄ™ piÄ™knie w gronie 29 uczestników eliminacji. Natomiast wÅ›ród czterech nagrodzonych laureatów znaleźli siÄ™ Maria Åšwierczewska i PaweÅ‚ Eleryk!

 

 

 

 

 

 

 

 

Marysia i PaweÅ‚ otrzymali dyplomy i nagrody książkowe oraz prawo udziaÅ‚u w Finale Konkursu, który odbÄ™dzie 13 czerwca w Miejskim OÅ›rodku Kultury w Siedlcach. BÄ™dziemy trzymać kciuki :)

 

 

 

 


Z przyrodÄ… za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasÅ‚em uczniowie i nauczyciele ZespoÅ‚u SzkóÅ‚ w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miaÅ‚ zwrócić uwagÄ™ odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony Å›rodowiska najbliższej okolicy. Program byÅ‚ sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zÅ‚ i GminÄ™ Wodynie w kwocie 2000 zÅ‚. WiÄ™kszość dziaÅ‚aÅ„ byÅ‚a prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

WedÅ‚ug zaÅ‚ożeÅ„ Programu zostaÅ‚y zrealizowane różnorodne przedsiÄ™wziÄ™cia promujÄ…ce ekologiÄ™ i pogłębiajÄ…ce wiedzÄ™ ekologicznÄ…. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opiekÄ… nauczycieli wykonali dziaÅ‚ania, których efektem sÄ… foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „DzieÅ„ Ziemi”. OdbyÅ‚y siÄ™ akcje: „SprzÄ…tanie Åšwiata” i „DzieÅ„ bez zakupów”, w których udziaÅ‚ wziÄ™li wszyscy uczniowie. PozostaÅ‚e dziaÅ‚ania realizowaÅ‚y już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowaÅ‚a biologiczny stan jakoÅ›ci wody rzeki Åšwider. Uczniowie otrzymali informacje dotyczÄ…ce fauny i flory rzeki a na podstawie wystÄ™pujÄ…cych organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystoÅ›ci wody. DokonujÄ…c ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze Å›rodowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne dziaÅ‚anie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniÅ‚o siÄ™ do uzyskania Å›wiadomoÅ›ci nt. szkodliwoÅ›ci spalania odpadów w kotÅ‚owniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiÅ‚y do Å›rodowiska lokalnego przyczyniÅ‚y siÄ™ do podniesienia Å›wiadomoÅ›ci ekologicznej a tym samym poprawy stanu Å›rodowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opiekÄ… p. Marzeny SzymaÅ„skiej analizowaÅ‚a budowÄ™ doliny rzecznej, formy dziaÅ‚alnoÅ›ci i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do TatrzaÅ„skiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikÄ™ Å›rodowiska prawnie chronionego. Gazetka Å›cienna przybliżyÅ‚a wszystkim postać Å›w. Franciszka jako patrona ekologów zaÅ› plakaty promujÄ…ce DzieÅ„ bez Zakupów byÅ‚y formÄ… protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyÅ›lne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiÄ™kszenie ich produkcji, które wiąże siÄ™ z negatywnymi zmianami w Å›rodowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła siÄ™ z kolei tematem odnawialnych źródeÅ‚ energii. Uczniowie poznali alternatywne źródÅ‚a energii z uwzglÄ™dnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjÅ›cia edukacyjnego uczniowie poznali zasadÄ™ dziaÅ‚ania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania Å›cieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyÅ‚y wiedzÄ™ na temat różnorodnoÅ›ci Å›wiata roÅ›lin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opiekÄ… p. Moniki ÅšwiÄ™tochowskiej dokonaÅ‚a analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeÅ‚ i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posÅ‚użą do dalszej pracy z mÅ‚odzieżą i wspóÅ‚pracy ze Å›rodowiskiem lokalnym; bÄ™dÄ… też  wykorzystywane jako materiaÅ‚ edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  Å›rodowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()