`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Wiosenne sukcesy, czyli dobry początek maja.

 

 

Maj nie rozpieszcza nas specjalnie wiosenną pogodą, ale przyniósł nam za to sporo sukcesów w rozmaitych dziedzinach. Minęło zaledwie pół tego pięknego miesiąca, a my mamy wiele powodów do zadowolenia...

 


 Pierwsze radosne wieści pojawiły się podczas naszego Festynu 3 Maja. Pisaliśmy już o tym w dosyć szczegółowej relacji z tej imprezy, ale warto o tym wspomnieć jeszcze raz. Nasi uczniowie pojawiali się na podium w każdej właściwie konkurencji. W swoich biegach zwyciężali: Bartosz Bieniek (kl. II SP), Paweł Eleryk (kl. IV) i Paweł Rogala (kl. III gim.). Drugie miejsca zajmowali: Bartosz Wysocki (kl. II SP), Emilia Kania (kl. II SP), Damian Kluska (kl. II SP), Damian Stosio (kl. VI SP), Bartosz Wysocki (kl. II gim.) i Magdalena Wysocka (kl. III gim.), a na trzecim stopniu podium stanęli Anna Świder (kl. II SP), Patrycja Skóra (kl. III SP), Weronika Reda (kl. V SP), Robert Wysocki (kl. III gim.) i Weronika Gajowniczek (kl. II gim.). Dobre wyniki indywidualne naszych dzielnych biegaczy przyniosły efekt w postaci zwycięstwa w kategoriach drużynowych: szkoły podstawowej i gimnazjum.

 

 

 

 

 

 

Kolejne radosne wieści nadeszły wraz z ogłoszeniem wyników tegorocznej edycji Międzynarodowego Konkursu "Kangur Matematyczny". W marcu przystąpiło do niego w naszej szkole 38 uczniów, w różnych kategoriach wiekowych. Liczyli wszyscy zawzięcie, ale najlepsze wyniki, pozwalające na uzyskanie wyróżnienia w konkursie, "wyliczyli" Krystian Kania (kl. IV) i Julia Kania (kl. VI). Zbieżność nazwisk nie jest w tym wypadku przypadkowa, bo Julia i Krystian są rodzeństwem :) Serdecznie gratulujemy!

 

 

 

 

 

 

 

 

W tym samym tygodniu, 12 maja, troje naszych uczniów - Maria Świerczewska (kl.V), Kinga Ośko (kl.V) i Paweł Eleryk (kl. IV) - wzięło udział w powiatowych eliminacjach XXXIV Konkursu Recytatorskiego im. Kornela Makuszyńskiego, które odbyły się w Domu Pracy Twórczej "Reymontówka" w Chlewiskach. Wszyscy nasi recytatorzy zaprezentowali się pięknie w gronie 29 uczestników eliminacji. Natomiast wśród czterech nagrodzonych laureatów znaleźli się Maria Świerczewska i Paweł Eleryk!

 

 

 

 

 

 

 

 

Marysia i Paweł otrzymali dyplomy i nagrody książkowe oraz prawo udziału w Finale Konkursu, który odbędzie 13 czerwca w Miejskim Ośrodku Kultury w Siedlcach. Będziemy trzymać kciuki :)

 

 

 

 


Z przyrodą za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasłem uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miał zwrócić uwagę odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony środowiska najbliższej okolicy. Program był sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zł i Gminę Wodynie w kwocie 2000 zł. Większość działań była prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

Według założeń Programu zostały zrealizowane różnorodne przedsięwzięcia promujące ekologię i pogłębiające wiedzę ekologiczną. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opieką nauczycieli wykonali działania, których efektem są foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „Dzień Ziemi”. Odbyły się akcje: „Sprzątanie Świata” i „Dzień bez zakupów”, w których udział wzięli wszyscy uczniowie. Pozostałe działania realizowały już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowała biologiczny stan jakości wody rzeki Świder. Uczniowie otrzymali informacje dotyczące fauny i flory rzeki a na podstawie występujących organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystości wody. Dokonując ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze środowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne działanie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniło się do uzyskania świadomości nt. szkodliwości spalania odpadów w kotłowniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiły do środowiska lokalnego przyczyniły się do podniesienia świadomości ekologicznej a tym samym poprawy stanu środowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opieką p. Marzeny Szymańskiej analizowała budowę doliny rzecznej, formy działalności i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do Tatrzańskiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikę środowiska prawnie chronionego. Gazetka ścienna przybliżyła wszystkim postać św. Franciszka jako patrona ekologów zaś plakaty promujące Dzień bez Zakupów były formą protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyślne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiększenie ich produkcji, które wiąże się z negatywnymi zmianami w środowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła się z kolei tematem odnawialnych źródeł energii. Uczniowie poznali alternatywne źródła energii z uwzględnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjścia edukacyjnego uczniowie poznali zasadę działania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania ścieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyły wiedzę na temat różnorodności świata roślin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opieką p. Moniki Świętochowskiej dokonała analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeł i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posłużą do dalszej pracy z młodzieżą i współpracy ze środowiskiem lokalnym; będą też  wykorzystywane jako materiał edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  środowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()