`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Semestralny przystanek, czyli podsumowanie pierwszego półrocza.

 

 

Wprawdzie ferie zimowe, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego, rozpoczynamy dopiero 13 lutego, ale pierwsze półrocze zakończyliśmy w ubiegły piątek. Wtedy też odbyło się klasyfikacyjne posiedzenie Rady Pedagogicznej. Dzisiaj spotkaliśmy się na apelu podsumowującym nasze osiągnięcia.

 

 

 

 


To nasza szkolna tradycja, że kończąc pierwsze półrocze, dokonujemy małego podsumowania pracy. Jest to również okazja do wyróżnienia tych, którzy na takie wyróżnienie zasłużyli.

 

O godz. 10.30 spotkaliśmy się w sali sportowej. Uczniowie wszystkich klas szkoły podstawowej i gimnazjum, ustawieni we wzorowym szyku, z napięciem oczekiwali na wyniki semestralnej klasyfikacji, które miał ogłosić p. dyr. Jan Polak.

 

 

 

 

 

 

 

Zestawienie wyników klasyfikacji semestralnej w Szkole Podstawowej im. ks. W. Lewandowskiego i w Publicznym Gimnazjum w Seroczynie, zatwierdzone i uchwalone przez Radę Pedagogiczną, przedstawia się następująco:

 

 

 

 

 

 

 Z powyższych tabelek wynika właściwie wszystko. Nie będziemy więc omawiać ich szczegółowo i przejdziemy do bardzo miłych wiadomości: prezentacji uczniów wyróżnionych. W przypadku klas IV-VI szkoły podstawowej i gimnazjum warunkiem uzyskania takiego wyróżnienia jest uzyskanie średniej ocen 4,75 i powyżej. Uczniowie klas młodszych są rekomendowani na podstawie opisowej oceny umiejętności.

 

 

Klasa I.

 

 

Kacper Bogusz, Maja Drosio, Piotr Ożarek, Julia Szostek, Przemysław Tomaszewski

 

 

Klasa II

 

 

Emilia Kania, Michalina Mucha, Hubert Piwowarczyk, Anna Świder, Szymon Woźny, Dawid Płatek (nieob.)

 

 

 

Klasa III.

 

 

Patrycja Jaroń, Arkadiusz Kania, Bartosz K. Ożarek, Patryk Wojewódzki, Krzysztof Ośko

 

 

 Klasa IV.

 

 

Paweł Eleryk, Krystian Kania, Adrian Zawolski

 

 

 

Klasa V.

 

Kinga Kania, Kinga Ośko, Weronika Reda, Maria Świerczewska, Aleksandra Polak (nieob.)

 

 

 

Klasa VI.

 

Julia Kania

 

 

 

Klasa I gim.

 

Anna Eleryk, Natalia Kluczek, Alicja Miszta, Kinga Piwowarczyk

 

 

 

 

Klasa II gim.

 

Urszula Polak, Alicja Wicińska, Konrad Maciejewski (nieob.)

 

 

 

 

Klasa III gim.

 

 Tomasz Gryczka

 

 

 

Wyróżnionym uczniom serdecznie gratulujemy sukcesu, a wszystkim życzymy aby wytrwałą pracą w drugim półroczu dołączyli do tego grona na zakończenie roku szkolnego, które już przecież całkiem niedługo! :)

 

 

 

Wyróżnieni zostali również uczniowie, którzy I- ym półroczu osiągnęli bardzo wysoką frekwencję.

 

 

 

Patrycja Jaroń, Bartosz K. Ożarek, Arkadiusz Kania, Łukasz Tomaszewski, Adrian Zawolski, Alicja Miszta, Alicja Wicińska, Adrian Maciejak, Sebastian Maślankiewicz, Julia Maciejak (nieob.)

 

 

Na spotkaniu podsumowane zostały również dwa konkursy.

 

 

 

 

Gimnazjalny Konkurs Pięknego Czytania.

 

I miejsce - Julia Kot (I), II miejsce - Aneta Wideńska (III), III miejsce - Alicja Wicińska (II), Anna Eleryk (I), Wyróżnienie - Natalia Kluczek (I), Tomasz Gryczka (III)

 

 

 

Konkurs plastyczny "Stroik Bożonarodzeniowy"

 

I miejsce SP: Krzysztof Ośko, Bartosz J. Ożarek, Kinga Skóra, Julita Stefaniak

 

 

 

 

II miejsce SP: Emilia Kania, Patrycja Skóra, Igor Szymański, Weronika Klepacka, Dawid Bieniek

 

 

 

 

III miejsce SP: Karol Jagła, Damian Kluska, Bartosz K. Ożarek, Łukasz Tomaszewski, Maria Świerczewska

 

 

 

 

I miejsce Gim.: Marta Klocek, Adrian Maciejak, Patryk Świątek

 

 

 

 

II miejsce Gim.: Alicja Miszta, Julia Kot, Julia Kiełczykowska (nieob.)

 

 

 

 

III miejsce Gim.: Anna Eleryk, Rafał Tomaszewski, Julia Maciejak (nieob.)

 

 

 

 

Wyróżnienia: Przemysław Tomaszewski, Patryk Luty, Bartosz Miszta, Eryk Sabak, Antoni Maciejewski, Kinga Ośko.

 

 

 

 

W ten oto sposób podsumowaliśmy naszą pracę w pierwszym półroczu roku szkolnego 2016/2017!

 

 

 

Na zakończenie spotkania p. dyr. Jan Polak złożył gratulacje p. Januszowi Elerykowi, wicedyrektorowi naszej szkoły, który z dniem 1 lutego 2017 r. obejmie stanowisko Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Wodyniach. Przyłączyliśmy się do tych gratulacji brawami!

 

 

 

Mamy jeszcze jedną, radosną wieść: w styczniu 2017 roku ustanowiony został rekord odwiedzin na naszej stronie! Po raz pierwszy "pękła" liczba 4000 tysięcy odwiedzin w miesiącu! Super!!!! Oby tak dalej! Na potwierdzenie tego rekordu zamieszczamy fragment statystyk naszej strony, na podstawie których możemy porównać ilość wejść i odwiedzin w poszczególnych miesiącach, od po czątku funkcjonowania strony.

 

 

 

 

 

 

 

 


Z przyrodą za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasłem uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miał zwrócić uwagę odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony środowiska najbliższej okolicy. Program był sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zł i Gminę Wodynie w kwocie 2000 zł. Większość działań była prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

Według założeń Programu zostały zrealizowane różnorodne przedsięwzięcia promujące ekologię i pogłębiające wiedzę ekologiczną. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opieką nauczycieli wykonali działania, których efektem są foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „Dzień Ziemi”. Odbyły się akcje: „Sprzątanie Świata” i „Dzień bez zakupów”, w których udział wzięli wszyscy uczniowie. Pozostałe działania realizowały już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowała biologiczny stan jakości wody rzeki Świder. Uczniowie otrzymali informacje dotyczące fauny i flory rzeki a na podstawie występujących organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystości wody. Dokonując ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze środowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne działanie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniło się do uzyskania świadomości nt. szkodliwości spalania odpadów w kotłowniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiły do środowiska lokalnego przyczyniły się do podniesienia świadomości ekologicznej a tym samym poprawy stanu środowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opieką p. Marzeny Szymańskiej analizowała budowę doliny rzecznej, formy działalności i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do Tatrzańskiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikę środowiska prawnie chronionego. Gazetka ścienna przybliżyła wszystkim postać św. Franciszka jako patrona ekologów zaś plakaty promujące Dzień bez Zakupów były formą protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyślne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiększenie ich produkcji, które wiąże się z negatywnymi zmianami w środowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła się z kolei tematem odnawialnych źródeł energii. Uczniowie poznali alternatywne źródła energii z uwzględnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjścia edukacyjnego uczniowie poznali zasadę działania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania ścieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyły wiedzę na temat różnorodności świata roślin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opieką p. Moniki Świętochowskiej dokonała analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeł i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posłużą do dalszej pracy z młodzieżą i współpracy ze środowiskiem lokalnym; będą też  wykorzystywane jako materiał edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  środowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()