`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Sztuka i zabawa, czyli Choinka przedszkolaków.

 

 

W sobotę, 14 stycznia, sala gimnastyczna wypełniła się naszymi najmłodszymi kolegami, którzy razem z rodzicami przybyli na tradycyjną Choinkę. To wydarzenie jest zawsze wielkim świętem przedszkolaków: okazją do artystycznych występów, zabawy i...spotkania ze Świętym Mikołajem!

 


 Już w piątek, po zakończeniu lekcji, sala gimnastyczna została pięknie udekorowana i przystrojona: na ścianach zawisły kolorowe bibuły i balony. Przygotowano również piękne tło dla występujących, małych artystów. Wszystko po to, aby ten dzień został zapamiętany jako dzień szczególny. Spotkanie rozpoczął p. dyr. Jan Polak, który powitał dzieci, rodziców oraz złożył wszystkim noworoczne życzenia.

 

Występy rozpoczęli najmłodsi artyści, którzy pod kierunkiem Pań: Małgorzaty Osińskiej i Klaudii Nakoniecznej zaprezentowali widowisko pt."Ulica Śnieżynkowa". Było wszystko, co potrzebne, aby ręce same składały się do oklasków: wiersze, piosenki i piękny taniec.

 

 

 

 

 

"Witaj zimo" - to tył przedstawienia zaprezentowanego przez "starszaków" pod kierunkiem Pani Anny Włodarczyk. Tutaj podobnie: mali artyści zaprezentowali się pięknie i nagrodzeni zostali wielkimi brawami.

 

 

 

 

 

 

A potem nastąpiła chwila radosnej zadumy...Nasza "zeróweczka" przygotowała piękne jasełka "Cud betlejemskiej nocy". Były biblijne postacie w pięknych strojach, były piękne dźwięki kolęd, było pięknie i nastrojowo. Małych artystów przygotowała Pani Joanna Świder.

 

 

 

 

 

 

A potem...zaczęła się szalona zabawa! Był również bogato zastawiony stół i było wreszcie...oczekiwanie na Mikołaja! Ten w końcu przybył i po powitaniu z dziećmi wręczył każdemu upominek.

 

 

 

 

 

Kiedy Mikołaj wręczył ostatnią paczuszkę postanowił trochę się rozruszać i - mimo wieku, siwej brody i brzuszka - ruszył do szalonego tańca przywołując na wszystkich twarzach wielkie uśmiechy! Mikołaju - gratulujemy kondycji i poczucia humoru!

 

Z całą pewnością choinka była bardzo udana, co można zobaczyć na zdjęciach i w naszej filmowej relacji. Wielkie gratulacje dla Pań Wychowawczyń, Rodziców i przede wszystkim małych artystów!

 

Szczególne podziękowania należą sie również Marcinowi Rycio (nasz absolwent) i Ani Eleryk (kl. I gim.), którzy zastępowali chorego p. janusza Eleryka. Marcin brawurowo poprowadził zabawę, a Ania przygotowała piękny materiał filmowy i fotograficzny! To wielka satysfakcja, że mamy młodych, zdolnych i życzliwych wychowanków, którzy są gotowi pomóc w potrzebie i potrafią to zrobić bardzo dobrze! Marcinie i Aniu - gratulacje i podziękowania!

 

 

 

 

 

 


Z przyrodą za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasłem uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miał zwrócić uwagę odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony środowiska najbliższej okolicy. Program był sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zł i Gminę Wodynie w kwocie 2000 zł. Większość działań była prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

Według założeń Programu zostały zrealizowane różnorodne przedsięwzięcia promujące ekologię i pogłębiające wiedzę ekologiczną. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opieką nauczycieli wykonali działania, których efektem są foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „Dzień Ziemi”. Odbyły się akcje: „Sprzątanie Świata” i „Dzień bez zakupów”, w których udział wzięli wszyscy uczniowie. Pozostałe działania realizowały już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowała biologiczny stan jakości wody rzeki Świder. Uczniowie otrzymali informacje dotyczące fauny i flory rzeki a na podstawie występujących organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystości wody. Dokonując ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze środowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne działanie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniło się do uzyskania świadomości nt. szkodliwości spalania odpadów w kotłowniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiły do środowiska lokalnego przyczyniły się do podniesienia świadomości ekologicznej a tym samym poprawy stanu środowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opieką p. Marzeny Szymańskiej analizowała budowę doliny rzecznej, formy działalności i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do Tatrzańskiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikę środowiska prawnie chronionego. Gazetka ścienna przybliżyła wszystkim postać św. Franciszka jako patrona ekologów zaś plakaty promujące Dzień bez Zakupów były formą protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyślne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiększenie ich produkcji, które wiąże się z negatywnymi zmianami w środowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła się z kolei tematem odnawialnych źródeł energii. Uczniowie poznali alternatywne źródła energii z uwzględnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjścia edukacyjnego uczniowie poznali zasadę działania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania ścieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyły wiedzę na temat różnorodności świata roślin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opieką p. Moniki Świętochowskiej dokonała analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeł i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posłużą do dalszej pracy z młodzieżą i współpracy ze środowiskiem lokalnym; będą też  wykorzystywane jako materiał edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  środowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()