`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Turniej Kolektyw Cup, czyli nasi dzielni piłkarze.

 

 

W niedzielę, 18 grudnia, w sali sportowej Zespołu Szkół w Wodyniach odbył się turniej piłkarski drużyn U-11 organizowany przez Stowarzyszenie Kolektyw z Oleśnicy. W drużynach gospodarzy wystąpiło - z sukcesami - kilku naszych uczniów, którzy regularnie uczestniczą w treningach tej sekcji.


Stowarzyszenie „Kolektyw” z Oleśnicy, we współpracy z Urzędem Gminy Wodynie oraz Gminnym Ośrodkiem Kultury zorganizowało Świąteczny Turniej piłkarski dla juniorów U-11 „Kolektyw Cup”. Wzięło w nim udział dziewięć drużyn: Masovia Siedlce I i II, Dwie Jedynki Mińsk Mazowiecki, UKS Piątka Mińsk Mazowiecki, Rywal Ruchna, KS Łosice I i II oraz dwie drużyny gospodarzy turnieju - Kolektywu Oleśnica.

 

W pierwszej drużynie Kolektywu wystąpiło dwóch naszych uczniów: Paweł Eleryk i Krystian Kania, obydwaj z klasy IV. Zabrakło niestety ich kolegi - Dawida Polaka, który nie mógł zająć swojego stałego miejsca w bramce ze względu na kontuzję.

 

W składzie Kolektywu II znaleźli się natomiast: Dominik Świtek (klasa II) i Kacper Bogusz (klasa I). Druga drużyna Kolektywu walczyła bardzo dzielnie i z meczu na mecz radziła sobie coraz lepiej. Rywale okazali się jednak zbyt silni i chłopcy przegrali swoje kolejne mecze z KS Łosice I, Masovią II Siedlce i "Piątką" Mińsk Mazowiecki. 

 

Natomiast drużyna Kolektywu I w meczach grupowych pokonała "Dwie Jedynki" Mińsk Mazowiecki 2-1 (bramki Kuba Bieniek i Paweł Eleryk), KS Łosice I 3-0 (trzy bramki Kuby Bieńka), Rywala Ruchna 1-0 (bramka Kuby Karpińskiego). W meczu o pierwsze miejsce w grupie chłopcy ulegli Masovii I Siedlce 0-1.

 

W półfinale turnieju, po bardzo zaciętym i wyrównanym meczu, Kolektyw przegrał 0-1 z drugą drużyną Masovii. Jedyna bramka tego meczu padła zresztą po rzucie karnym. Masovia II w finale zwyciężyła 2-0 "Piątkę" z Mińska Mazowieckiego.

 

Natomiast mecz o III miejsce był udanym rewanżem dla Kolektywu za przegrany mecz w grupie: chłopcy pokonali Masovię I Siedlce 2-1 po dwóch bramkach Pawła i mogli cieszyć się z miejsca na podium.

 

 

 

 

Królem strzelców Turnieju został zdobywca 6 bramek Jakub Jaśkiewicz (Masovia I), najlepszym bramkarzem wybrano Igora Ostrowskiego (UKS Piątka), a najlepszym zawodnikiem  - Pawła Eleryka (Kolektyw I). Medale i wyróżnienia wręczał Wójt Gminy Wodynie Wojciech Klepacki. Organizacji całego przedsięwzięcia podjął się trener Kamil Stanisławowski.

 

 

Warto przypomnieć, że w starszej sekcji Kolektywu trenują i występują inni nasi uczniowie: Antoni Maciejewski, Kuba Kania i - od niedawna - Cezary Kluska (wszyscy z klasy V).

 

Jednym zdaniem: piłkarska kadra czeka!!!


Z przyrodą za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasłem uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miał zwrócić uwagę odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony środowiska najbliższej okolicy. Program był sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zł i Gminę Wodynie w kwocie 2000 zł. Większość działań była prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

Według założeń Programu zostały zrealizowane różnorodne przedsięwzięcia promujące ekologię i pogłębiające wiedzę ekologiczną. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opieką nauczycieli wykonali działania, których efektem są foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „Dzień Ziemi”. Odbyły się akcje: „Sprzątanie Świata” i „Dzień bez zakupów”, w których udział wzięli wszyscy uczniowie. Pozostałe działania realizowały już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowała biologiczny stan jakości wody rzeki Świder. Uczniowie otrzymali informacje dotyczące fauny i flory rzeki a na podstawie występujących organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystości wody. Dokonując ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze środowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne działanie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniło się do uzyskania świadomości nt. szkodliwości spalania odpadów w kotłowniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiły do środowiska lokalnego przyczyniły się do podniesienia świadomości ekologicznej a tym samym poprawy stanu środowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opieką p. Marzeny Szymańskiej analizowała budowę doliny rzecznej, formy działalności i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do Tatrzańskiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikę środowiska prawnie chronionego. Gazetka ścienna przybliżyła wszystkim postać św. Franciszka jako patrona ekologów zaś plakaty promujące Dzień bez Zakupów były formą protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyślne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiększenie ich produkcji, które wiąże się z negatywnymi zmianami w środowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła się z kolei tematem odnawialnych źródeł energii. Uczniowie poznali alternatywne źródła energii z uwzględnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjścia edukacyjnego uczniowie poznali zasadę działania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania ścieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyły wiedzę na temat różnorodności świata roślin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opieką p. Moniki Świętochowskiej dokonała analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeł i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posłużą do dalszej pracy z młodzieżą i współpracy ze środowiskiem lokalnym; będą też  wykorzystywane jako materiał edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  środowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()