`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Trixmas czyli nasi uczniowie na zawodach Kawashi.

(2017-01-02 20:01:29)

 

 

Sekcja Kawashi działa w naszej szkole już prawie dwa lata. Zajęcia cieszą się dużą popularnością, a grupy treningowe są coraz liczniejsze. Wypada tylko cieszyć się tym faktem, bo zajęcia przynoszą niewątpliwą korzyść uczestnikom. Jest to w dodatku korzyść złożona, bo oprócz rozwoju czysto fizycznego zajęcia te kształtują również ważne cechy osobowości.


W sobotę, 17 grudnia, w sali sportowej Zespołu Szkół w Wodyniach odbył się Turniej „Trixmas” organizowany przez Grupę Kawashi, we współpracy z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Wodyniach. Sekcja kawashi działa na naszym terenie już prawie dwa lata, zajęcia odbywają się w naszym Zespole Szkół w Seroczynie. regularnie ćwiczy na nich, pod okiem trenera Marcina Popka, blisko 50 młodych adeptów tej dyscypliny. 

 

 

 

 

 

 

Grupa Kawashi zajmuje się nowymi dyscyplinami sportowymi, które powstały na bazie innych widowiskowych dyscyplin sportu tj. sztuki walki, akrobatyka, gimnastyka, taniec, breakdance, gimnastyka artystyczna itp. Są to Martial Arts Tricking oraz Sportowe Karate/XMA (bezkontaktowe i widowiskowe konkurencje form przy muzyce bez broni oraz z bronią).

 

 

 

 

W sobotnim turnieju wzięło udział ponad 150 uczestników, wśród nich liczna grupa naszych uczniów. Zawodnicy startowali w konkurencjach szybkościowych i synchronicznych. Odbyły się również bitwy na tricki oraz specjalny pokaz, z którym grupa występowała wcześniej w programie „Mam Talent”. Wszystko, z wielkim zainteresowaniem obserwowała liczna grupa kibiców! Nie zabrakło też osobistych i wzruszających wątków: trener Marcin Popek z bukietem pięknych róż poprosił o rękę wybrankę swego serca! Prośba została rozpatrzona pozytywnie!

 

 

 

 

 

Na zakończenie Turnieju wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe medale i dyplomy, a od Mikołaja „w wersji Kawashi” słodkie niespodzianki. Super, że wśród nagrodzonych znaleźli się również nasi uczniowie: w konkurencjach synchronicznych Kuba Kania i Antoni Maciejewski zajęli II miejsce, a "duety" Julia Kania i Kinga Piwowarczyk oraz Krystian Kania i Arkadiusz Kania - w tej samej konkurencji - miejsca III. Serdecznie gratulujemy sukcesów!

 

 

 

 

 

W podsumowaniu z całą mocą można stwierdzić, że wszyscy bawili się super! W dodatku zdrowo, sportowo i...Mikołajkowo !

 

 


Z przyrodą za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasłem uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miał zwrócić uwagę odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony środowiska najbliższej okolicy. Program był sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zł i Gminę Wodynie w kwocie 2000 zł. Większość działań była prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

Według założeń Programu zostały zrealizowane różnorodne przedsięwzięcia promujące ekologię i pogłębiające wiedzę ekologiczną. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opieką nauczycieli wykonali działania, których efektem są foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „Dzień Ziemi”. Odbyły się akcje: „Sprzątanie Świata” i „Dzień bez zakupów”, w których udział wzięli wszyscy uczniowie. Pozostałe działania realizowały już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowała biologiczny stan jakości wody rzeki Świder. Uczniowie otrzymali informacje dotyczące fauny i flory rzeki a na podstawie występujących organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystości wody. Dokonując ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze środowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne działanie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniło się do uzyskania świadomości nt. szkodliwości spalania odpadów w kotłowniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiły do środowiska lokalnego przyczyniły się do podniesienia świadomości ekologicznej a tym samym poprawy stanu środowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opieką p. Marzeny Szymańskiej analizowała budowę doliny rzecznej, formy działalności i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do Tatrzańskiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikę środowiska prawnie chronionego. Gazetka ścienna przybliżyła wszystkim postać św. Franciszka jako patrona ekologów zaś plakaty promujące Dzień bez Zakupów były formą protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyślne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiększenie ich produkcji, które wiąże się z negatywnymi zmianami w środowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła się z kolei tematem odnawialnych źródeł energii. Uczniowie poznali alternatywne źródła energii z uwzględnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjścia edukacyjnego uczniowie poznali zasadę działania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania ścieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyły wiedzę na temat różnorodności świata roślin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opieką p. Moniki Świętochowskiej dokonała analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeł i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posłużą do dalszej pracy z młodzieżą i współpracy ze środowiskiem lokalnym; będą też  wykorzystywane jako materiał edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  środowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()