`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Sportowa jesień, czyli "nasi" na zawodach.

 

Niestety: tegoroczna jesień nie jest na razie piękna i złota. Pogoda nas zbytnio nie rozpieszcza. Może to być natomiast "złota" jesień w szkolnym sporcie, bo nasi reprezentanci biorą ostatnio udział w wielu zawodach. Oto krótkie relacje z ostatnich występów.

 


Sportowe zmagania rozpoczęła reprezentacja gimnazjumchłopców w piłce nożnej. 4 października, na boisku w Oleśnicy chlopcy wzięli udział w eliminacjach Powiatowego Turnieju "Piłkarska Kadra Czeka". Po dwóch zwycięstwach: 1:0 z Kotuniem i 3:2 z Wodyniami nasi dzielni chłopcy awansowali do turnieju finałowego.

 

10 października, w Skórcu, ponieśli niestety dwie porażki: ze Skórcem 1:3 i ze Zbuczynem 0:8 zajmując ostatecznie III miejsce.

 

Skład: Wojciech Bekacz, Cezary Bogusz, Adrian Kluska, Paweł Rogala - kl. III, Bartosz Ożarek, Przemysław Stosio, Radosław Stosio, Patryk Szostek, Rafał Tomaszewski, Adam Wideński, Bartosz Wysocki - kl. II, Mateusz Bekacz, Mateusz Ośko, Prochenka Rafał - kl. I.

 


W poniedziałek, 17 października, reprezentacja dziewcząt naszego Publicznego Gimnazjum wzięła udział w turnieju siatkówki w Żelkowie. Rozegrały 3 spotkania odnosząc jedno zwycięstwo z reprezentacją gimnazjum ze Zbuczyna w stosunku 2:0. Pozostałe dwa mecze: z Gończycami i Żelkowem dziewczęta przegrały w takim samym stosunku. Pozwoliło to na zajęcie trzeciego miejsca. Do dalszych gier awansowała reprezentacja Gimnazjum w Gończycach.

 

Nasze dziewczęta wystąpiły w składzie:Patrycja Bieniek - kl. III, Alicja Wicińska, Weronika Gajowniczek, Magdalena Wysocka - kl. II, Katarzyna Siwek, Małgorzata Michalczyk, Natalia Kluczek, Anna Eleryk, Angelika Ożarek, Julia Kiełczykowska, Kinga Piwowarczyk, Alicja Miszta - kl. I.

 


 

18 października, we wtorek, w Wodyniach, odbył się Turniej Piłki Halowej uczniów szkół podstawowych. Wśród dziewcząt wystąpiły reprezentacje Seroczyna, Wodyń i połączone siły Rudy Wolińskiej, i Lipin. W turnieju chłopców wystąpiły drużyny: Lipin, Rudy Wolińskiej, Seroczyna i Wodyń.

 

Dziewczęta walczyły dzielnie, i mimo dwóch porażek 0:1 zajęły trzecie miejsce :)

 

Chłopcy wygrali z Lipinami 3:1, zremisowali z Rudą 0:0, a w decydującym o pierwszym miejscu meczu nieznacznie ulegli Wodyniom 1:2, mimo prowadzenia 1:0. Ostatecznie zajęli drugie miejsce.

 

Skład reprezentacji dziewcząt: Julia Kania, Malwina Rosa - kl. VI, Marysia Świerczewska, Aleksandra Polak, Weronika Reda, Kinga Ośko - kl. V, Wiktoria Tomczak - kl. IV.

 

Skład reprezentacji chłopców: Paweł Szeląg, Krystian Płatek, Dominik Piwowarczyk, Damian Stosio - kl. VI, Kuba Kania - kl. V, Paweł Eleryk, Dawid Polak - kl. IV.

 

Wszystkie drużyny przygotowywały się, podróżowały i występowały pod kierunkiem i opieką p. Bogdana Kani.


Z przyrodą za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasłem uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miał zwrócić uwagę odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony środowiska najbliższej okolicy. Program był sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zł i Gminę Wodynie w kwocie 2000 zł. Większość działań była prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

Według założeń Programu zostały zrealizowane różnorodne przedsięwzięcia promujące ekologię i pogłębiające wiedzę ekologiczną. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opieką nauczycieli wykonali działania, których efektem są foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „Dzień Ziemi”. Odbyły się akcje: „Sprzątanie Świata” i „Dzień bez zakupów”, w których udział wzięli wszyscy uczniowie. Pozostałe działania realizowały już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowała biologiczny stan jakości wody rzeki Świder. Uczniowie otrzymali informacje dotyczące fauny i flory rzeki a na podstawie występujących organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystości wody. Dokonując ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze środowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne działanie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniło się do uzyskania świadomości nt. szkodliwości spalania odpadów w kotłowniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiły do środowiska lokalnego przyczyniły się do podniesienia świadomości ekologicznej a tym samym poprawy stanu środowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opieką p. Marzeny Szymańskiej analizowała budowę doliny rzecznej, formy działalności i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do Tatrzańskiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikę środowiska prawnie chronionego. Gazetka ścienna przybliżyła wszystkim postać św. Franciszka jako patrona ekologów zaś plakaty promujące Dzień bez Zakupów były formą protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyślne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiększenie ich produkcji, które wiąże się z negatywnymi zmianami w środowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła się z kolei tematem odnawialnych źródeł energii. Uczniowie poznali alternatywne źródła energii z uwzględnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjścia edukacyjnego uczniowie poznali zasadę działania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania ścieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyły wiedzę na temat różnorodności świata roślin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opieką p. Moniki Świętochowskiej dokonała analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeł i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posłużą do dalszej pracy z młodzieżą i współpracy ze środowiskiem lokalnym; będą też  wykorzystywane jako materiał edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  środowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()